BMW 1

BMW 1 to następca BMW Compact a produkowany jest od 2004 roku. Sedan był sprzedawany tylko na azjatyckim rynku motoryzacyjnym, a BMW 1 stał się najpopularniejszym samochodem niemieckiego koncernu ze sprzedażą ponad 1 mln egzemplarzy.

Pierwsza generacja BMW serii 1

Była ona produkowana w latach od 2004 i nosi oznaczenia E81, E82, E87, E88. Konkurencja to głównie Audi A3. Nadwozia to hatchback, coupé, kabriolet. Dwie manualne skrzynie biegów oraz 6-biegowa automatyczna. Pod koniec produkcji 1 generacji ukazała się edycja limitowana  BMW serii 1 nosząca nazwę BMW ActiveE. Wyróżniało ją przyspieszenie do 100 km/h w 9 sekund i maksymalna prędkością 145 km/h. Te samochody osobowe były dość popularne dekadę temu.

Druga generacja BMW serii 1

W 2011 roku powstała druga generacja BMW serii 1 (F20 i F21). Od tego momentu dostępny jest tylko z nadwoziem typu hatchback z silnikami 4-6 cylindrów i 6 lub 8-biegową skrzynią. Alfa Romeo Giulietta, Mercedes-Benz klasy A i Volvo V40 to samochody jemu podobne. Sportowy Samochód  Roku 2012 w programie Top Gear – to miano otrzymała wersja BMW 1 (M135i). W 2015 roku nastąpił lifting, gdzie zmieniono konsolę środkową i wprowadzono zmiany w napędzie. Samochody używane polecam przeglądać właśnie od tego rocznika.

Opinie o BMW 1

Użytkownicy chwalą w BMW 1 układ jezdny, moc silnika oraz prowadzenie głównie ze względu na płynne trzymanie w zakrętach. To naprawdę ciekawy samochód do jazdy także po mieście. Ogłoszenia motoryzacyjne wskazują, że ceny BMW serii 1 startują od około 33-35 tyś. złotych.

Wiele nowości nie umknęło konsumentom w 2019 roku. Doszło elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe, możliwe 19-calowe felgi, czy 9,2″ HUD, elektrycznie sterowana klapa bagażnika – wszystko po raz pierwszy w serii 1. Smaczkiem jest opcja wykorzystania smartfona z NFC w roli kluczyka do samochodu, cyfrowy asystent wywoływany hasłem, nowy większy wyświetlacz z obsługą gestem. Brzmi ciekawie i zaręczam, że tak jest w rzeczywistości.